Melanie Ebenhoch: Modrofúzov hrad
Modrofúz a Hugh Hefner (zakladateľ časopisu Playboy) sa stretnú na verande, aby spolu diskutovali o ženách ako aj o svojich obľúbených zbraniach. Beatriz Colomina a Paul Preciado sa prechádzajú po Müllerovej vile a diskutujú o tom, že raumplan (priestorový plán) je len chytrácky spôsob, ako premeniť architektúru na ďalekohľad mužského pohľadu, a o tom, ako takéto svojrázne patriarchálne prvky informovali súčasný farmakopornografický systém spoločenskej nadvlády. Jane Mansfield sa prebudila z nočnej mory o Marylin Monroe. Fred Aster si uvedomil, že si už nie je istý, prečo vstúpil do miestnosti, a duch vysokého modernizmu konečne pochopil, že jeho srdce bije fašizmom. Melanie sa ocitá v kontraste na pozadí stredovekého žalára z päťdesiatych rokov a kto vie, či pózuje na obálke brakového románu, alebo sa skutočne približuje k nájdeniu matky Normana Batesa! V tejto chvíli to nie je nemožné povedať.
Scéna je zaľudnená príliš husto na to, aby to všetko bola len séria náhodných anekdot. Je tu príliš veľa hlasov a sieť medziľudských vzťahov je príliš zložitá. Napätie narastá a to ešte príde mačka. Tak si na ňu počkajte a uvidíme, čo sa vlastne stane. A možno, že na konci dňa niekto rozsvieti svetlo. Cvak. A je to tu…