Ktorý predmet je pre teba najdôležitejší?
Pre niekoho je to rúška, pre iného kniha, telefón alebo čokoľvek iné. Čo je to pre teba?
KTORÝ PREDMET JE PRE TEBA V TÝCHTO DŇOCH NAJDÔLEŽITEJŠÍ?
Natoč o ňom krátke video a nakresli reklamu. Inšpirouj sa dielom Milky Rigovej, (jej výstavu máme v zavretej Kunsthalle).
Milka vytvorila reklamu na jablko a prepožičala si k tomu slávny plagát od Alfonza Muchu. Výsledok nám pošli na vzdelavanie@kunsthallebratislava.sk a objaví sa na tejto stránke a našom FB profile: https://www.facebook.com/KunsthalleBratislava
...
ZAPOJ SA DO MINIPROJEKTU K NAŠEJ VÝSTAVE!
O VÝSTAVE
Jej autorka sa volá Emília (Milka) Rigová a je Rómka - o tom je aj výstava. Milka zistila, že Rómovia boli prví, ktorí v minulosti začali ľudí zabávať na uliciach (tak vzniklo pouličné divadlo a cirkusy) a niektoré slová pochádzajú z rómskeho jazyka a ani o tom nevieme. Napríklad slovo lolipop, - lízatko. Takisto si zvykli opekať jablká v ohni. Jablká skaramelizovali a neskôr sa začali v rôznych kútoch sveta vyrábať "jablká v karameli". Preto má jablko na výstave dôležitú úlohu. Ochutnal si ich niekedy?
Milka vymyslela reklamu na jablko - jablko pozná každý a objavuje sa v príbehoch v minulosti aj dnes. Tá reklama je tak trocha retro. Reklama tu nebola odjakživa, ale až od 19. storočia, kedy vznikali obchody a obchodné domy. Jeden slávny umelec, ktorý navrhoval plagáty na prvé reklamy (žiadne bilboardy ani TV samozrejme vtedy neboli..) sa volal Alfonz Mucha. Pochádzal z Čiech, tvoril v Paríži a rýchlo sa preslávil, vytvorili dodnes známy "mucha štýl". - Milka si jeho plagát prepožičala ale zmenila v ňom viacero vecí - ktoré to sú zistíš porovnaním týchto obrázkov od Milky Rigovej a Alfonza Muchu:
AKTIVITA PRE TEBA:
Vytvor si reklamu na predmet/ vec, ktorá je pre teba dôležitou súčasťou týchto dní, kedy sme väčšinu času zavretí doma.
Krok 1: Napíš si zoznam vecí/ predmetov/ činností, ktoré sú súčasťou tvojho života v "dobe korony", doplň k nim poznámku, či sú pozitívne - V, alebo negatívne - X.
Krok 2: Vyber si 3 z nich, na ktoré by si chcela upozorniť a iných a pripraviť k nim reklamu a následne vyber z nich tú "víťaznú".
Krok 3: Zamysli sa nad tým, či sa tento predmet objavil v nejakej rozprávke, filme alebo v umení a aký význam má pre teba: zapíš si to aby si nezabudol/la. (Napríklad JABLKO sa objavuje v Biblii, v príbehu Adama a Evy v raji ako "symbol poznania dobra a zla"; v antickej mytológii ako "jablko sváru", v rozpráve o Snehulienke a iste aj inde.)
Krok 4: Ak máš tlačiareň vytlač si čierno-biely obrázok z prílohy a dokresli (dopíš alebo formou koláže dolep) do neho vlastnú reklamu. Alebo si ho celý prekresli na papier.
Krok 5: Natoč o tvojom predmete na mobil krátke video na mobil: - Prečo je pre teba tento predmet dôležitý? Prečo si si ho vybral? Vymysli aktivitu s týmto predmetom, ktorá by mohla inšpirovať aj iné deti (napr. vytvoriť z neho "izbové zátišie", napísať o ňom príbeh, natočiť film...).
Bolo by super ak by si nám video aj tvoju reklamu poslal na adresu vzdelavanie@kunsthallebratislava.sk.
- Termín: Školských aktivít a povinností máš v týchto dňoch veľa, preto nám video pošli vtedy, keď budeš mať chuť a čas sa mu venovať :-)
My sa už na to tešíme! A ty?
Lucia a Daniela
Inštruktážne video + detské videá nájdete dole na stránke (postupne budú pribúdať).